1001 könyv, amit el kell olvasnod, mielőtt meghalsz

Listamániában szenvedek. Folyamatos késztetést érzek arra, hogy az ilyen típusú könyvekben szereplő filmek közül a lehető legtöbbet megnézzem, a lehető legtöbb könyvet elolvassam, lehető legtöbb lemezt meghallgassam. Ezt a súlyos darabot (2,03 kg, megmértem) tavaly karácsonyra kaptam Gergőtől és rögtön megszámoltam, hány könyvvel vagyok meg. Elkeserítő eredményt kaptam, az 1001 könyv közül mindössze 37-et olvastam és az sem vigasztalt, hogy a felsorolt könyvek kb. fele meg sem jelent magyarul. Azóta javult a helyzet, most 48-nál tartok.
Tavaly év végén, egy unalmas délután arra gondoltam, csinálok egy listát a könyvekről, hogy minek, azt nem tudtam pontosan, de megcsináltam (28 oldal lett). Ebből született a következő ötlet: létrehoztam egy olyan polcot a Molyon, ahova feltöltöttem a magyarul megjelent "kötelező" olvasmányokat. Nem gondoltam, hogy ennyi mindenkit fog érdekelni, de sokan jelölték kedvencnek és bekerült a kiemelt polcok közé is.
A polcok készítése során elég sűrűn forgattam a könyvet, és felfedeztem néhány bosszantó hibát vagy hiányosságot. Sok műnél helytelenül van feltüntetve a magyar cím, vagy azt jelzik, hogy nincs magyar fordítás (Az álom luxuskivitelben Reggeli Tiffanynál címen szerepel). Van egy-két olyan könyv, melynek viszont az eredeti címét nem tüntették fel. Ezek természetesen apró dolgok és csak akkor zavartak, mikor keresgéltem a könyvek között. Egyébként nagyon örülök, hogy bármikor levehetem a polcomról és nézelődhetek benne. Annyira megszerettem, hogy elkezdtem egy olyan polcot is, amin azok a könyvek szerepelnek, amelyek (még) nem jelentek meg magyarul (de azért el kell őket olvasni) :))...

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Azadeh Moaveni: Mézeshetek Teheránban

Indra Sinha: Valamikor ember voltam

Dr. Quanta A. Ahmed: A láthatatlan nők földjén