Nyaralás 2010

Pénteken munka után kimentünk az Utazás Kiállításra. Fejenként 1700,- Ft-ért annyi prospektust szedtünk össze, hogy leszakadt a kezünk (nekem a lábam is). Gergőm persze ellenkezett, hogy ezt mind meg lehet nézni az interneten, de szerintem sokkal jobb friss nyomdafestékszagú füzeteket lapozgatni és bejelölgetni a szimpatikus ajánlatokat, mint kattingatni.

Az egyik standnál, ahol a Krétáról szóló kiadványok között kotorásztam, a pult mögött álló hölgy ráköszönt Gergőre. Mint később kiderült, Gergőnek fogalma sem volt, hogy csak a vásárlátogatónak kijáró kedves köszöntésben van-e része, vagy valahonnan ismerik egymást, mire a hölgy mondta, hogy már találkozott velünk. Gergő arcmemóriáját is én tárolom és rögtön rájöttem, hogy mikor 2 éve Krétán nyaraltunk, ő volt az idegenvezető. Kicsi a világ, ez az egyik kedvenc közhelyem és az Utazás Kiállításon még stílszerű is :)
Megnéztük a hajókiállítást és a lakóautókat is, de ez mázsányi papírral a kezünkben már nem volt annyira szórakoztató.

Tegnap és ma a katalógusokat bújtam. Hova menjünk nyaralni, mikor és mennyiért? Természetesen csak tengerpart jöhet szóba, Mallorca és Kréta kiesik, ott voltunk tavaly és tavalyelőtt, huh, ennyivel kevesebb. Persze Krétára szívesen visszamennék, ugyanakkor jó lenne minél több országot meglátogatni, úgyhogy végül kiejtem őket, sőt az összes görög szigetet. Szívem szerint én valamelyik arab országban nyaralnék, mert odáig vagyok az iszlámért, és még nem jártam Európán kívül, de nézzük szépen sorban.

Azt már megbeszéltük, hogy szóba jöhet autós nyaralás is, mégiscsak kényelmesebb, mint a repülő, főleg, hogy nincs az a sok holtidő. Nem kell várakozni, nem késünk le semmit és velünk vannak a csomagjaink. Hátránya, hogy csak viszonylag közeli helyekkel lehet számolni. Az olasz tengerpart nekem nem jön be, nem tudom miért. Túl műanyag, túl szimpla. Ha már Olaszország, akkor városnézés, múzeumok, esetleg Szicília, de valahogy az sem vonz igazán. Ott van még ugye Horvátország, amit nagyon szeretek, viszont ott már mindketten jártunk, igaz, nem együtt. Gergőm nagyon propagálja Görögországot, de nekem annak is inkább a szigetei tetszenek, nem pl. Paralia vagy Olympic Beach. Ezzel a három országgal ki is merítettem a lehetőségeket, nincs több ország délre :)

Jönnek viszont a repülős ajánlatok, Ciprus, Málta, például. Mindkettőt szívesen megnézném, de annyira egyik sem vonz, hogy rááldozzam a nehezen megszerzett egyhetes szabadságomat. Egyiptomban - ha jól láttam - szinte csak szállodakomplexumok vannak, és biztosan nem okozna gondot egy hétig a medence mellett heverészni és teszem azt, olvasni, de azért én többre vágyom az óriáscsúszdáknál és az animátorok programjainál. Szeretek kicsit kirándulgatni, felkeresni az útikönyvben ajánlott helyeket, úgy, ahogyan azt Mallorcán és Krétán tettük. Szóval Egyiptom kiesett. Jön viszont Törökország és Tunézia. Eközött a kettő között hezitálok, illetve már inkább Tunéziához húzok. Borzasztóan szeretnék a délelőtti pancsolás után a bazárban bóklászni, nyávogó arab zenét hallgatni és idegbajt kapni az arabok barátságos - európai szemmel nézve tolakodó - viselkedésétől. Este kebabot enni és rakit inni, másnap pedig elvonatozni Tuniszba. Valójában már a várost is kinéztem, és kiválasztottam néhány, a központhoz közeli szállodát. Sajnos Gergő március elején még nem tud annyira lelkesedni a nyaralásért, én viszont legszívesebben már holnap lefoglalnék mindent. Biztos, hogy könnyebben kelnék fel reggelente, ha tudnám, hogy már csak x napot kell aludni a nyaralásig. De azért már ez a tervezgetés is egész jó...

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Azadeh Moaveni: Mézeshetek Teheránban

Indra Sinha: Valamikor ember voltam

Dr. Quanta A. Ahmed: A láthatatlan nők földjén