London Calling - #9

Könyvpiac

Egészen pontosan az a könyvpiac, ami a Waterloo Bridge alatt található, a South Banken. Egy korábbi bejegyzésben már írtam róla, de annyira tetszett, hogy belekerült abba a tíz dologba, amit idehoznék Londonból.


Ritkán járok antikváriumba, mert
1., egy sem esik az utamba (ez a leggyengébb kifogás)
2., ritkán van olyan, hogy kifejezetten egy könyvet vadászok, ha meg csak úgy betérek nézelődni, sosem tudom eldönteni, hogy mit is vegyek meg a sok közül.
3., egyre ritkábban veszek könyvet, mert gyakran járok könyvtárba, és szinte mindent ki tudok kölcsönözni
4., sokszor az antikváriumban sem sokkal olcsóbbak a könyvek, mint újonnan.


Viszont ezen a könyvpiacon egészen új könyveket is találtam, pár fontért. Kellemes volt a ragyogó napsütésben (!!!) a könyvekkel teli hosszú asztalok között sétálgatni és minden kötetet megnézegetni. Ponyvák, művészeti albumok, régi térképek és nyomatok, lexikonok, szótárak voltak kipakolva, az eladók pedig a kávéjukkal üldögéltek kicsit távolabb. Ha valakinek megtetszett valamelyik könyv, odaballagott az eladó(nak gondolt arc)hoz, és kifizette az árat, melyet ceruzával írtak a belső borítóra. Én a kedvenc Agatha Christie regényemet, A Murder is Announced címűt találtam meg, amit addig hiába kerestem a Foyles-ban és a Borders-ben. Alkudni nem próbáltam, de talán még azt is lehet. De ha nem, akkor is jó szórakozás a könyvpiacozás.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Azadeh Moaveni: Mézeshetek Teheránban

Indra Sinha: Valamikor ember voltam

Dr. Quanta A. Ahmed: A láthatatlan nők földjén