Forgács Zsuzsa Bruria (szerk.): Szomjas oázis – Antológia a női testről

Elhatároztam, hogy összebarátkozom a kortársakkal. Kaptam kölcsön könyvet, nem is egyet, ez is köztük volt. Belelapoztam, elolvastam a fülszöveget és a tartalomjegyzéket, valamint a szerzőkről szóló pár soros ismertetőt. 36, számomra többnyire ismeretlen írónő, 56 történet. A könyv külalakja nagyon tetszett, a borító harsány színe, kellemes tapintása, a lapok vastagsága, a betűméret mind kedvemre való volt, jól összehozta a Jaffa Kiadó.
 Az írások között volt nagyon jó, kicsit jó, unalmas, vibráló, feszült, nyugalmat árasztó, összetett, és rendkívül egyszerű is. Egy-két szerzőt kihagytam, mert ilyen-olyan témákban tett nyilatkozataik és állásfoglalásaik alapján  már régebben a "nem bírom őket" listára kerültek. Nem olvastam el a kórházas-műtétes történeteket sem, mert szinte az összes betegség tünetét képes vagyok felfedezni magamon. Három miatt nem aggódom: a bárányhimlő, a vakbélgyulladás és a prosztata-rendellenességek hidegen hagynak. Az első kettő már volt, a harmadik meg sose lesz. A többi novellát azonban becsülettel végigolvastam, és arra jutottam, hogy nem olyan rossz könyv ez, de nekem az ilyen mértékű kitárulkozás, a dolgok nevén nevezése, ennyi testnedv és szerv túl sok. Nem szeretem, amikor ilyen kíméletlenül az arcomba tolnak mindenféle testi szükségletet és aktust, biztosan prűd vagyok. Sokszor elgondolkoztam, hogy egy-egy szaftosabb részlet feltétlenül szükséges volt-e a történetbe, vagy csak az én bosszantásomra került bele.

Azért voltak nagyon jó történetek is a kötetben, melyek enyhítették a kevésbé jók által okozott sokkot. Tóth Krisztina, Drozdik Orsolya, Orsós Viola, Kapecz Zsuzsa, Lengyel Nagy Anna, Kiss Judit Ágnes borzasztó jól ír, tőlük tuti, hogy fogok még olvasni mást is. A két abszolút kedvenc tequila rapido (alias Zomborácz Virág) és Szabó Ildikó lett.  Szabó Ildikónak az a fanyar humora tetszett, amivel elmesélte második gyermeke születésének történetét, tequila rapido mögé pedig egy olyan fiatal nőt képzeltem, aki rezzenéstelen arccal adja elő a hülyeségeit, miközben körömollóval vagdossa a frufruját.

"kaptam a libresse-től tesztelésre a magyar postán keresztül ajándék extra vékony illatosított tisztasági betétet. a legfaszább könyvjelző a világon." (tequila rapido: uzsonna és közgyönyör)

"elmentem színházba. sajnos ittam egy kávét, úgyhogy egész úton odafele szívrohamom volt, és a deák tér meg az oktogon között teljesen el is idegenedtem. btw, egyre gyakoribbak az amputációs képzeteim, főleg a bal kezemmel kapocslatban. (tequila rapido: uzsonna és közgyönyör)

Egy szó, mint száz, ha csillagokra kéne váltani a véleményem, három csillagot adnék az ötből, és ha megkérdeznék, hogy sikerült-e ötleteket szerezni, kiket olvassak a jövőben, a válaszom egy határozott "igen" lenne. Ha viszont az lenne a kérdés, hogy megbarátkoztam-e a kortársakkal (kortársnőkkel), akkor csak a fejemet ráznám szomorúan.

Megjegyzések

  1. Szép értékelést írtál.Engem megfogott!:)

    VálaszTörlés
  2. Csak most, másfél évvel születése után találtam rá reflexióidra a könyv kapcsán.

    mindenesetre meg akartam köszönni, hogy belenéztél és néhányat még élvezni is sikerült...

    üdv,

    a zanyaszerkesztő!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Indra Sinha: Valamikor ember voltam

Dr. Quanta A. Ahmed: A láthatatlan nők földjén

Vége az első résznek.