Hova menni vagy nem menni?

Több, mint két hét telt el az utolsó bejegyzésem óta, ennek pedig az az oka, hogy minden szabad percemben a nyaralásunkat próbáltam megszervezni. Természetesen olvastam is (Vernon Little, az Isten; Az órák; Smilla kisasszony hóra vágyik; A szomszéd lány; Egymás szemében), de elég sok időt töltöttem különböző utazási irodák ajánlatainak böngészésével.
Az Utazás Kiállításról beszerzett többkilónyi katalógus végignyálazása után már március elején eldöntöttük, hogy Tunéziába, Sousse-ba megyünk. Ehhez képest egy hete azon kezdtünk gondolkodni, hagyjuk Tunéziát, és menjünk inkább Marokkóba vagy Ciprusra, pár napja pedig elhatároztuk, hogy idén Törökországban fogunk nyaralni.
Szeretném már lefoglalni az utat, hogy utána már csak azon kelljen agyalni, milyen naptejet vegyek, de természetesen minden ajánlatban van egy olyan dolog, amitől az egész érdektlenné válik. Ráadásul minden alkalommal, mikor eljutunk odáig, hogy már csak egy város két szállodája van versenyben, rájövünk, hogy akár megnézhetnénk más városokat is.
Törökországban öt város jött szóba, mivel az utazási irodák ajánlatában nem is nagyon szerepel több. Első körben a repülőtértől / városközponttól / strandtól való távolság alapján próbáltam keresgélni a szállodák között. A reptérhez legközelebbi város Antalya (vagyis itt van a repülőtér), de Antalyában szinte csak drága, a városközponttól távoli hoteleket találtam. Elég hamar rájöttünk, hogy nem akarunk golfozni, ezért Beleket kihúztuk. Alanyában több jó szállodát is kinéztem, de mivel kb. 120 km-re van a reptértől (időre átváltva ez azt jelenti, hogy a transzfer 2,5-3 óra), ez a hely sem tűnt már annyira csábítónak, főleg, hogy visszafelé reggel 6-kor indul a gép.
Side valamiért teljesen közömbös, pillanatnyilag Kemer a nyerő, mert csak 50 km-re van Antalyától, és találtam is két szállodát, amelyek viszonylag közel vannak a városközponthoz. Utánanéztem ezeknek a hoteleknek, az egyikről csak rossz értékeléseket találtam, de a másik még jónak tűnik (az egyetlen negatívuma eddig, hogy nem 400 méterre van a tengerparttól, ahogyan azt az utazási iroda írta, hanem 900-ra).
A keresgélés közben rájöttem, miért tart nekem olyan sokáig kiválasztani a megfelelő utat. Fontos az út időpontja, mert már kivettük a szabadságunkat és nem szeretnénk módosítani. Fontos, hogy melyik utazási iroda szervezi az üdülést, mert van egy pár, amiről eddig csak rossz véleményt hallottam. Nem árt, ha a szálloda közel van a repülőtérhez, illetve a városközponthoz, ahová esténként be lehet sétálni.A strand típusa annyira nem mérvadó, de Antalyában találtam sziklás strandot is, ahova lifttel lehetett leereszkedni a szállodától, hát elég riasztó volt. Szeretek utánanézni a szállodáknak különöző fórumokon és utazási oldalakon, mert annak ellenére, hogy néha egészen eltérő véleményeket találok egy-egy hotelről, sokat segítenek a választásban. Végül pedig az sem mindegy, mikor indul a repülőgép, bár ezen nem nagyon van mit válogatni, és hogy mindez mennyibe kerül.
Egy szó, mint száz, én mindig nagyon sokat variálok, de csak azért, mert nem szeretem a kellemetlen meglepetéseket, de szerintem ez még nem annyira gáz, mint az, amikor a fórumon arról érdeklődnek, hogy melyik ásványvizet érdemes megvenni Törökországban.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Azadeh Moaveni: Mézeshetek Teheránban

Indra Sinha: Valamikor ember voltam

Dr. Quanta A. Ahmed: A láthatatlan nők földjén