Könyvhét 2010.

Tegnap délután kimentük a Könyvhétre. Ezerrel sütött a nap, csodálatos idő volt, így nem csodálkoztam milyen sokan látogattak ki a Vörösmarty térre. Tulajdonképpen semmilyen konkrét könyvet nem akartam venni, de reméltem, hogy találok majd kihagyhatatlan akciókat és ajánlatokat. Valójában csak szerettem volna egy kis időt tölteni rengeteg könyv között és meglesni a dedikáló írókat.
A Gerbaud felől mentünk be a térre, én már előre kigondoltam, mely kiadók standját szeretném megnézni (még térképem is volt, haha), de aztán rájöttünk, hogy a tömegben úgysem arra megyünk, amerre szeretnénk, hanem amerre tudunk.
A Jaffa Kiadó standjánál rögtön a Gergő nagybátyjába botlottunk, aki egyiptológusként számos könyv szerzője, majd a Nyitott Könyvműhelynél Eszterrel találkoztunk, aki a kiadó PR-osaként volt jelen. A rengeteg ember miatt sok standot lehetetlen volt megközelíteni (botos néniket nem lökök félre), de a standok mellett lévő műanyag ládákban lévő könyveket igyekeztem átbogarászni. Majdnem megvettem Kőrösi Zoltán Milyen egy női mell című könyvét, de nem tudtam, hogy a szerző mikor dedikál, ezért elhalasztottam a könyvvásárlást. Láttam viszont Kányádi Sándort és Laár Andrást, Konrád Györgyöt, Baráth Katalin pedig A fekete zongora című kötetét dedikálta, amelyről mostanában sokat olvastam a Molyon.

Annak ellenére, hogy nem volt semmi kifejezett kívánságom, könyvek százait tudtam volna megvenni. Hatalmas önuralmamnak köszönhetően csak egy London útikönyvet vásároltam, nem mintha nem lenne több is a polcaimon, de ez olyan aranyosan integetett a lapjaival, hogy nem tudtam otthagyni Amszterdam és Párizs között.
Hazafelé még próbáltam rávenni Gergőt, hogy este menjünk vissza, de nem sikerült. Nem baj, így késő estig Londonban lehettem :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Azadeh Moaveni: Mézeshetek Teheránban

Indra Sinha: Valamikor ember voltam

Dr. Quanta A. Ahmed: A láthatatlan nők földjén