Törökméz

A szombati Szeráj-ebéd után a Nyugatinál lévő Alexandra felé vettük az irányt, hogy körülnézzünk az útikönyvek között. Gergőt nem nagyon érdeklik, én viszont imádom őket és el sem indulok anélkül nyaralni, hogy gondosan át ne tanulmányoznám a megvásárolt / kölcsönkért / könyvtiből kölcsönzött példányokat, és természetesen a helyszínen is mindig ott lapul egy-kettő a táskámban. Törökországról egészen sok, kimondottan a Török Riviéráról egészen kevés útikönyvet találtunk.

Elsőnek az Útitárs sorozat könyvét vettem le a polcról, ami 6.800,- Ft-ért velem jöhetett volna. Szeretem ezt a sorozatot, jó hasznát vettem annak idején Rómában és Bécsben is, a Londonról és az Indiáról szóló kötet ott figyel a polcomon, szívesen megvettem volna ezt a példányt is. Sajnos a Török Riviérának összesen kb. 30 oldalt szentelt a szerző és bár rengeteg hasznos utazási tippet és tanácsot tartalmaz, be kellett látnom, hogy nem erre a könyvre van szükségünk.
Ugyanez volt a helyzet a Lonely Planettel (ugyanennyiért). Rengeteg jót hallottam a Lonely Planet könyvekről, de személyesen még nem találkoztam velük, egészen idáig. Szép vastag volt, tetszett a borítója, de belelapozva annyira nem jött be, mert ahogy átpörgettem a lapokat, csupa sűrűn teleírt oldalt láttam, képeket nem. (Vannak benne?)
Miután meggyőződtem róla, hogy a Törökországról szóló útikönyvek csak nagyon kis része szól a Földközi-tenger partvidékéről, már csak egyet emeltem fel, a Merhavia Kiadó Világvándor sorozatát, amelyet a Molyon Zizzer nagyon dícsért. Sajnos esélyem sem volt, hogy kinyissam, mert Gergő kicsavarta a kezemből és újra felhívta a figyelmemet, hogy nem fogjuk bejárni az egész országot, n i n c s  s z ü k s é g ü n k ezekre a könyvekre.
Bólintottam, és innentől kezdve csak a Török Riviérára koncentráltam. Találtam is rögtön egy vékony könyvecskét, ami 990,- Ft-ra volt leértékelve, és volt benne térkép, színes fotó, kis magyar-török szótár, mindösszesen 84 oldalon. Jónak tűnt és a sebtiben elolvasott szöveg is ismerős volt, úgyhogy ezt szorongatva nézelődtem tovább.
Nemsokára újabb vékony könyvre találtam, ami a Törökország déli partvidéke címet viselte. Ebbe is belenéztem, egy kicsit a Pesti Estre emlékeztetett a szedése, de ebben is volt térkép, meg nyelvi kalauz, és természetesen Gergő ezt tartotta jobbnak, csak hogy ellenkezhessen.
A javaslatomat - miszerint megvehetnénk mindkettőt - elutasította, így ő az egyik könyvet lapozgatta, én meg a másikat. Végülis azt vettük meg, amihez én ragaszkodtam, és otthon az is kiderült, miért tűnt ismerősnek a szövege: a Karya Tours katalógusából emeltek át szövegrészleteket egy az egyben, így tehát - kis túlzással - elmondhatom, hogy egy egyébként ingyenes utazási katalógust vettem meg egy ezresért.

Na mindegy, gondoltam, majd megnézem, mi újság a könyvtárban. Hétfőn el is mentem és kikölcsönöztem a Gergő által preferált könyvet és a Marco Polo sorozat Török tengerpart című kötetét is. Jelenleg pedig lázasan bújom az internetet, hogy felderítsem, mit érdemes megnézni, ha az ember a török tengerparton jár...


Megjegyzések

  1. Szia!

    A Marco Polo-féle kiadásban van meg az Isztambul: azt tartottam a kisméretű könyvek közül a legjobbnak. Részletes térkép van benne, eléggé informatív, viszont sok helyen idegen karakterek vannak benne, sőt néhol még az eredeti német szöveg is benne maradt...nem tudom, hogy a török tengerpartos kiadásban mi a helyzet.

    VálaszTörlés
  2. Merhaba Zizzer :) (Jól írtam?)

    Az az igazság, hogy kimondottan a Földközi-tenger partvidékéről kerestem könyveket, mert nem nagyon lesz időnk kóborolni az országban, max. csak Kemer környékén. Viszont titkon azt reméltem, hogy megvehetem az Útitársat, mert annyi hasznos dolog lesz benne a Riviéráról, de sajnos elég keveset írnak benne róla. Mondjuk megértem, mert elég nagy ország, de ezzel neked nem mondok újat :)) Szóval maradt a három vékony kis könyv, egyik sem nagy szám, sőt, a Karyás kimondottan idegesítő.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Azadeh Moaveni: Mézeshetek Teheránban

Indra Sinha: Valamikor ember voltam

Dr. Quanta A. Ahmed: A láthatatlan nők földjén