Joe Hill: A szív alakú doboz

Ha egy gyenge szóviccel szeretném jellemezni a könyvet, azt mondanám: nagyon szellemes. A címről elsőként a Nirvana egyik száma jutott eszembe, s olvasás közben is sokszor azt vettem észre, hogy a "Hey! Wait! I've got a new complaint. Forever in debt to your priceless advice." sorokat dúdolgatom. Dalolászás közben nosztalgiázni kezdtem és a kamaszkoromra gondoltam, amikor rengeteg Stephen Kinget olvastam, majd mikor kezdtem unni King körülményeskedését, Dean R. Koontz-ra váltottam. Ebben az időben elég rendesen érdeklődtem a természetfeletti dolgok - mindenekelőtt a szellemek - iránt, így érthető, hogy rajongtam a hátborzongató történetekért is.
Ahogy kinőttem a kamaszkorból egyre inkább ráuntam Kingre, és bár Dean R. Koontz még tartotta magát, nem érdekelt annyira a horror. Nemrégiben azonban felfedeztem a Molyon A szív alakú dobozt, rengeteg jó értékeléssel, szóval kihasználtam az Alexandra gigászi akcióját és megszereztem magamnak. Azt kell mondjam, jó vásár volt.
Nem árulok el titkot azzal, hogy Joe Hill Stephen King fia, és pont azért ír álnéven, hogy ne hasonlítsák össze az apjával. Az információ birtokában természetesen végig azt figyeltem, hogy King könyveihez képest mennyire tetszik a történet. Szerintem sokkal jobb volt.

A főhős, Jude Coyne vásárol egy szellemet egy internetes aukción. Miután megkapja a halott ember ünneplő öltönyét, egyre furcsább dolgok történnek vele, s hamarosan rádöbben, hogy sokkal több köze van a szellemhez, mint azt gondolta, és az öltöny nem véletlenül került épp hozzá. Mikor rájön, milyen kapcsolat van a kísértet és saját maga között, elindul, hogy megkeresse a nőt, akitől a szellemet vette, és leszámoljon vele. Vele tart barátnője, Georgia, valamint két kutyája, Angus és Bon is, akik* fontos szerepet játszanak a történetben, és akiket* én végig ír szetternek vagy golden retrievernek gondoltam, valójában azonban német juhászok voltak, ha jól emlékszem. Így négyen utaznak vissza délre, vissza a múltba, át a szellemek világába, hogy megszabaduljanak a halott embertől.

Joe Hill nem vesztegi az idejét hosszas bevezetésre és magyarázatokra: a regény elég hamar "beindul" és körülbelül a 4. fejezetnél már elkezdődnek a rémísztő és furcsa dolgok Jude házában, a borzongás pedig egyre csak fokozódik és szinte a regény végéig kitart. Sokkal, de sokkal pörgősebb, mint King regényei, sőt kifejezetten olyan érzésem volt, mintha a horror nagymestere tért volna vissza az íráshoz egy kiadós pihenő után, maga mögött hagyva a bangori tájat, búcsút véve Dolorestől, Cujótól és Christine-től.
A szív alakú doboz bővelkedik a horrorhoz gyakran kapcsolódó elemekben: szex, drog, rock'n'roll; fekete körömlakkot viselő dark lány, Martens bakancs**, Ozzy Osborne. És találtam egy elég nyakatekerten lefordított mondatot is: "És míg egyik kezében a diplomát tartotta, a másikat death-metal köszönésre emelte: a kisujj és a mutatóujj az ördög szarvát mintázón kinyújtva..." Ezen egy kicsit mosolyogtam, mert van ennek becsületes neve, aki már egyszer vett a kezébe Metal Hammert, tudja, hogy ezt ördögvillának hívják Ronnie James Dio után. De ez csak egy kis csütörtök esti kötözködés, Joe Hill jól ír és jól esett egy kicsit borzongani.


* A kutya szerintem "aki".
** Nem tudok napirendre térni afelett, hogy rendszeresen Doc Martensként emlegetik, holott a sokkal elterjedtebb - véleményem szerint valódi - neve Dr. Martens.

Megjegyzések

  1. Ez a könyv nekem is itt figyel a polcon, de még nem mertem neki kezdeni. :o)

    VálaszTörlés
  2. És kedvet csináltam hozzá vagy elvettem?

    VálaszTörlés
  3. Ez itt egy off! Újabb játék:)
    http://ildybooks.blogspot.com/2010/09/konyvtaros-jatek.html

    VálaszTörlés
  4. Játék!: http://olvasoszoba.blogspot.com/2010/09/egy-ujabb-korkerdes-egy-kis-jatekkal.html

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Indra Sinha: Valamikor ember voltam

Dr. Quanta A. Ahmed: A láthatatlan nők földjén

Vége az első résznek.