A meztelen igazság

Az előző posztban említettem, hogy mindig megnézem, mit rejt a védőborító, illetve mivel ezeket általában le is veszem  olvasás közben, akaratlanul is látom, mi van alattuk.
Hirtelen ötlettől vezérelve lekapkodtam a könyvespolcaimról a saját, védőborítós könyveimet, és egyenként levetkőztettem őket. Az összes polcra kiterjedő vizsgálat eredménye a következő lett.

1. A védőborítós könyvek nagy részének kemény fedele egyszínű, illusztráció nélküli; rajz, fotó csak a plusz papírborítón van.

2. Körülbelül ugyanennyi könyv védőborítóján lévő illusztráció megegyezik a kötéstáblán lévővel.

3. A kedvenceim azok a könyvek lettek (borítóvizsgálati szempontból, természetesen), amelyeknek a védőborítóján egészen más kép található, mint alatta, de legalábbis más színösszeállítású. Sajnos, csak kettő ilyet találtam.

Ezt:
















És ezt:













Megjegyzések

  1. Baratom!
    Bun az, hogy en neha kidobom a kulso burkolatot, mert nem tetszik, s gyurodik es elcsuszik es zavar?
    Olel: Pottyos Panni

    VálaszTörlés
  2. Tudom, hogy te most a csokik külső burkolatáról beszélsz, így a válaszom: nem. A könyvek bármelyik alkatrészét tilos kidobni, de neked még ezt is szabad :) Általában engem is idegesítenek, ezért amíg olvasok egy könyvet, a papírborítót az ebédlőasztalon tárolom, a kupleráj kellős közepén, így általában jól összelapulnak :)))

    VálaszTörlés
  3. Bevallom, régen kidobtam a külső borítót. Valamiért jobban tetszett, hogy a csupasz könyvek sorakoztak a polcon. Talán mert egységesebb volt a látvány? Ma már nem teszem, viszont én is leveszem olvasás közben, mert engem is zavar.

    VálaszTörlés
  4. Én sosem dobok ki semmit, ami a könyvhöz jár, ez alatt értem pl. a papír, általában más könyvet reklámozó könyvjelzőket sem :) A legbosszantóbb, amikor a védőborító felcsúszik a könyvön, és összegyűrődik és beszakadozik, na azt utálom.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Azadeh Moaveni: Mézeshetek Teheránban

Indra Sinha: Valamikor ember voltam

Dr. Quanta A. Ahmed: A láthatatlan nők földjén