Ki lennék?



Itt az újabb blogos játék, melybe Niki hívott meg, és melyben azt a könyvszereplőt kell kiválasztani, akinek szívesen belebújnék a bőrébe. Köszönöm a meghívást, örültem neki, bár a feladat nehezebb volt, mint elsőre gondoltam.
Néhány másodperces gondolkodás után ugyanis rájöttem, hogy nem nagyon szoktam azonosulni a könyvszereplőkkel, a filmhősökkel még csak-csak, de a könyvekével nem.  Akadtak persze olyanok, akiket kicsit irigyeltem, például Elizabeth-et az Eat, Pray, Love-ból, aki lelki válsága elől Olaszországba, onnan Indiába, onnan pedig (ha már így belejött) Balira utazott.
 Próbáltam a másik oldalról megközelíteni a dolgot és olyan karaktereket kerestem, akiket megkedveltem. Ez picivel könnyebb volt, úgyhogy rövid bambulás után kiválaszottam a legfőbb kedvencemet, Márzsit.

Marjane a kislány a Persepolisból, azaz maga a képregény szerzője, Marjane Satrapi. Ő az a gyerek, aki próféta akart lenni, és punk cipőben és Dzsájkel Makszonos kitűzővel borzolta a felügyelőnők idegeit, majd maga mögött hagyva Iránt, drogdíler lett Ausztriában. Négy év bécsi tartózkodás után visszatért Iránba és "megerősödve és legyőzhetetlenül" vágott bele új életébe.
Szóval Márzsit igazán bírtam, de nem biztos, hogy szívesen belebújtam volna a bőrébe (illetve a csadorjába).



De hogy a címben feltett kérdésre is válaszoljak végre: szívesen lennék bármelyik ifjúsági (pöttyös, csíkos, delfin) regény szereplője, nekik mindig olyan izgalmasan teltek a nyári szünetek :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Azadeh Moaveni: Mézeshetek Teheránban

Indra Sinha: Valamikor ember voltam

Dr. Quanta A. Ahmed: A láthatatlan nők földjén