Melyik a sok közül?

Ildy hívott meg a játékba, ezúton is köszönöm neki. A játék lényege annyi, hogy 30 kérdésre kell könyvcímekkel válaszolni. Volt pár kérdés, amire rögtön tudtam felelni, de olyan is akadt, amelyen két napig gondolkoztam. A válaszok előtt azonban szeretnék néhány dolgot megosztani veletek:

- ha azt kérik, válasszak ki egy dolgot, biztos, hogy legalább kettőt választok
- fiatalabb koromban nagyon sok könyvet többször elolvastam, egyrészt mert szerettem őket, másrészt mert kevés könyvem volt
- ebből az következik, hogy rengeteg gyerekkori kedvencem van
- nem szoktam sorozatokat olvasni
- sok olyan író van, akiket csak azért nem nevezek kedvencnek, mert csak 1-2 könyvet olvastam tőlük, de azok alapján akár kedvencek is lehetnének
- ha jól értem, a 13.-17. kérdések egy egységet alkotnak. Ha igen, akkor nem tudok rájuk válaszolni, inkább szétbontanám őket.

1. A múlt év legjobb könyve:
Rohinton Mistry: India, India
Elif Şafak: Az isztambuli fattyú

 2. Több, mint 3 alkalommal olvastad:
Ken Follett: A katedrális
Betty Mahmudi: Lányom nélkül soha (és még nagyon sok más)

3. Kedvenc könyvsorozat:
Harry Potter (talán az egyetlen sorozat, amit olvastam)

4. A sorozat kedvenc része:
Harry Potter és a bölcsek köve

5. Boldog leszel ettől a könyvtől:
Chitrita Banerji: Végigettem Indiát

6. Szomorúvá tesz:
Leon Uris: Mila 18

7. Leginkább alulértékelt könyv:
Móra Ferenc: Kincskereső kisködmön

8. Túlértékelt könyv:
Audrey Niffenegger: Az időutazó felesége

9. Amiről azt hitted nem fogod szeretni, de végül mégis:
Kőrösi Zoltán: Milyen egy női mell? – Hazánk szíve
Harper Lee: Ne bántsátok a feketerigót!

10. Kedvenc klasszikus:
Gárdonyi Géza: Egri csillagok

11. Ami nagyon nem tetszett:
Jostein Gaarder: A történetárus

12.  Amit valaha szerettél, de most már nem:
nincs ilyen

13. Kedvenc író:
Agatha Christie

14. Kedvenc könyv az írótól:
Gyilkosság meghirdetve

15. Kedvenc férfi karakter:
Ísvar (Rohinton Mistry: India, India I-II.)

16. Kedvenc női karakter:
Marjane (Marjane Satrapi: Persepolis)

17. Kedvenc idézet (a könyvből):
"– Ez Anglia – mondta. – Azt csinálsz, amit akarsz." (Monica Ali: A muszlim asszony)

18. Csalódtál benne:
David Davidar: A kék mangó háza

19. Legjobb adaptáció:
Khaled Hosseini: Papírsárkányok

20. Kedvenc romantikus:
Anna Gavalda: Együtt lehetnénk

21. Gyerekkori kedvenc:
Astrid Lindgren: Az ifjú mesterdetektív

22. Kedvenc saját könyved:
Szinte mindegyik saját könyvem kedvenc is

23. Régóta el akarod olvasni, de még mindig nem került sorra:
Gabriel García Márquez: Száz év magány

24. A könyv, amit bárcsak többen olvasnának:
Kádas Mária: Kurgáni napló

25. A karakter, akivel leginkább tudsz azonosulni:
Miss Kiss (London csak oda)

26. A könyv, ami megváltoztatta a gondolkodásodat valamiben:
Rostoványi Zsolt: Az iszlám világ és a Nyugat

27. Legmeglepőbb befejezés vagy csavar a történetben:
Bármelyik Agatha Christie

28. Kedvenc könyvcím:
Beceneve Gogol
Monszunnapló

29. Mindenki utálta, kivéve te:
Móra Ferenc: Kincskereső kisködmön

30. Abszolút kedvenc könyv:
Rohinton Mistry: India, India I-II.
Jhumpa Lahiri: Egy ismeretlen világ

Megjegyzések

  1. Hát igen, ízlések és pofonok. Én A katedrálist nem bírtam végig olvasni, bár lehet, hogy még egyszer megpróbálom, hátha csak rosszkor vettem a kezembe évekkel ezelőtt. A Száz év magányt ne hagyd ki!

    VálaszTörlés
  2. A Száz év magány tényleg nagyon hosszú ideje várólistás, készülök rá, de még szerintem nem jött el az ideje. A másik ilyen a Berlin, Alexanderplatz, azt már kivettem a könyvtárból, hamarosan sorra kerül.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Indra Sinha: Valamikor ember voltam

Dr. Quanta A. Ahmed: A láthatatlan nők földjén

Vége az első résznek.