Pancake (de mi az a penke?)

Először is: valaki hozza ide nekem azt a nőt, aki az amerikai filmekben tökéletes kerek palacsintát süt a gyerekeinek (szigorúan egy fiú, egy lány) és a férjének (szigorúan jóképű). Még iskolába és munkába indulás előtt süti ez a nő a cuccot, mosolyogva, talpig kosztümben, a pirítós és a tojás természetesen már kész van.

A palacsinta-dolog a napokban merült fel a Molyon, én pedig ezen felbuzdulva elhatároztam, hogy palacsintát sütök ma reggelire a Gergőnek, ha már a nyaralás alatt úgyis annyira megszerette. Fel is keltem jó korán, összekevertem a tésztát a recept alapján, majd néhány perc múlva a kellemes olajszag elárasztotta a lakást. Kábé 20 perc alatt az összeset megsütöttem, úgyhogy egy tál tökéletes formájú amőbapalacsintát szolgáltam fel reggelire (és ekkor még nem voltam biztos benne, hogy valóban mindnek megsült a belseje). Evés közben kiderült, hogy igen, megsültek, és igazából finomak is lettek, szóval egyedül a formájuk hagyott némi kívánnivalót maga után. Ekkor gondoltam arra, hogy szívesen megkérdezném ezt a filmes anyukát, hogyan csinálja olyan szép kerekre, mert én a recept utasítását betartva (miszerint 1 evőkanállal teszünk a tésztából a sütőbe és lapítgatjuk), tényleg csak amőbaformákat tudtam produkálni. Ugyanis amikor szét akartam oszlatni a masszát a kanál aljával, és azon igyekeztem, hogy kerekre igazítsam, a tészta és a kanál nem nagyon akarta elengedni egymást. Pedig mosolyogtam is, és közben és azt mondogattam, hogy "you can do it!"

Ilyen volt (mármint a nyaralás alatt)

Ilyen lett (amit én sütöttem. Olyat szerettem volna, mint a fenti képen, és tulajdonképpen majdnem sikerült is)

Megjegyzések

  1. Nem vagyok egy konyhatündér, de nekem ebből az instant receptből sikerültek a palacsinták: http://mamihami.blogspot.com/2008/07/instant-amerikai-palacsinta.html

    VálaszTörlés
  2. Hú köszi, legközelebb ezzel próbálkozom. Mondjuk a mostani csak külalakra nem sikerült, amúgy tényleg finom lett, pillanatok alatt befaltuk lekvárral és csokiszósszal.

    VálaszTörlés
  3. Nekem is kerekek szokta lenni, még Amerikából hoztam a receptet és tökéletesek.:)) A kislányom pengének hívja, és mi is juharsziruppal szeretjük. Ha kell a recept szívesen elküldöm.:)

    VálaszTörlés
  4. Kipróbáltam a receptet, amit Lobo küldött és sikerült szép pufi, kerek palacsintákat sütni, de ha elküldöd a te receptedet, megköszönöm, és kipróbálom azt is.
    Sosem ettem még juharszirupot, meg vagyok róla győződve, hogy olyan, mint a méz, azt meg nem szeretem :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Azadeh Moaveni: Mézeshetek Teheránban

Indra Sinha: Valamikor ember voltam

Dr. Quanta A. Ahmed: A láthatatlan nők földjén