Kőrösi Zoltán: A hűséges férfi - Boldogságnovellák

"Mártinak, hátha tudja, mi is az a hűséges férfi..." Így kezdődik a könyv, legalábbis az enyém.
A Könyvfesztiválon ugyanis szert tettem egy dedikált példányra, melyről hiába próbáltam megfogalmazni valami frappáns véleményt olvasás után, nem ment, pedig nagyon tetszett. Eleinte megpróbáltam megkeresni minden novellában a hűség tárgyát. Sokszor meg is találtam: Sulyok hűséges felesége emlékéhez, Lozsádi hűséges a Mester utcai lakáshoz, aztán rájöttem, hogy a hűség egészen sok mindent jelenthet, bizonyos értelemben a megszokás is a hűség egyik formája, és a kis fehér csipketerítőhöz való ragaszkodás is az.

Próbáltam rájönni, miért kapta a 20 novellát tartalmazó kötet a Boldogságnovellák alcímet, hiszen nem igazán boldog történetek gyűjteménye, az írások inkább egy régmúlt kor boldogságát idézik. S amikor épp arra gondoltam, nem írok semmit, hanem inkább újra elolvasom a novellákat, hiszen már megint azt éreztem, hogy nekem szólnak, elcsíptem a Teadélután egyik műsorát az m1-en (A 9. perctől érdekes).


"Mostanában értette meg, hogy éppen ez a figyelés, ez a tünékeny állapot hasonlít a legjobban ahhoz, amit boldogságnak gondol: a tudatosság és az érzékelés közötti lebegésre; ideiglenesség, amiből akár az ébredés, akár a visszaalvás révén bármikor kicsusszanhat."

Update: időközben a videó eltűnt, és a világért sem sikerül visszaapplikálni, de a Teadélután 2011. május 23.-i adása megtalálható az MTV videótárban.

Megjegyzések

  1. Szimpatikus a Kőrösi, érdekes lehet a könyve is, köszi az ízelítőt.

    VálaszTörlés
  2. Nekem nagy kedvencem, valószínűleg ezért nem nagyon tudok írni a könyveiről, mert minden tetszik, amit ír. Gondoltam, nem is görcsölök ezen, meséljen inkább ő :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Indra Sinha: Valamikor ember voltam

Dr. Quanta A. Ahmed: A láthatatlan nők földjén

Vége az első résznek.