Agatha Christie: Chimneys titka

Egy előző posztban már említettem, hogy régóta szeretném megszerezni Agatha Christie Királyok és kalandorok című regényét, de arra mégsem voltam hajlandó, hogy hatezer forintot fizessek a Bookline-on egy antikvár példányért. Pár hónapja azonban az Európa kiadta a művet Chimneys titka címmel, és mint ahogy az jó AC-rajongóhoz illik, rögtön meg is vettem. Pár hétig a polcon pihentettem, majd elolvastam, és fájó szívvel tudatom, hogy megleltem az írónő első (és remélem utolsó) könyvét, amit majdnem félbehagytam. Ez persze csak egy kósza ötlet volt, sosem hagynék félbe egy Agatha Christie-t, és ahhoz képest, hogy körülbelül a feléig utáltam az egészet, a végére egészen megtetszett.

Annyira sok volt a szereplő (és szinte mindenkiről kiderült, hogy nem az, akinek mondja magát), hogy meg sem próbáltam kitalálni, ki a gyilkos. Mikor az egyik szereplő kiment a szobából, bejött két másik, ez a sok mozgás (sőt nyüzsgés) sokszor fárasztott. A kitalált balkáni államot, Hercoszlovákiát nem tudtam megemészteni, mindvégig az járt a fejemben, hogy ilyen ország márpedig nincs. A politikai szál sem tetszett, sokkal jobban kedvelem Miss Marple vagy Tuppence vidéki kalandjait.

Anthony szellemes párbeszédei Virginiával vagy Batyuval azonban nagyon szórakoztatóak voltak, szóval összességében nem volt annyira rossz, mint pár oldal után gondoltam, de nem vagyok teljesen elégedett.

Hercoszlovákia, ach...

Megjegyzések

  1. Ez a Hercoszlovákia más műveiben is visszaköszön egy-egy említés erejéig. Pl. "A fogorvos széke" c. regényében írták szerint a hercoszlovákoknak nyújtott angol kölcsön miatt hajtanak végre merényletet egy bankár ellen. Csak ott "Herzoszlovákia"-ként, z-vel szerepel. És még egy könyvében találkoztam vele nemrég, de nem tudom, az melyik volt, mivel most sorozatban többet is elolvastam egymás után.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Indra Sinha: Valamikor ember voltam

Dr. Quanta A. Ahmed: A láthatatlan nők földjén

Vége az első résznek.