Közjáték

"Az utazás mindig vonzotta, sose volt pénze rá, ehelyett Ibusz prospektusokat hurcolt haza kazalszám, és mindig volt nálunk magyar és külföldi menetrend, földgömb is, esténként apám a képzeletében utazott, földrajzi könyvekkel és mindenféle prospektusokkal körülbástyázva magát a szelíd lámpafényben és olthatatlanul belém oltotta a vágyakozást az idegen városok és a tenger után."
(Szabó Magda: Ókút)


Tudom, miről beszél....

Megjegyzések

  1. jé, sosem gondoltam erre így közvetlenül, de nálunk is hasonló volt a helyzet. mindig kaptam földrajzi témájú könyveket, térképeket, volt földgömb, én meg vágyódom a világ minden pontjára, csakhogy én sem tudok menni annyit...

    VálaszTörlés
  2. Apám délutánokat töltött el azzal, hogy állt az ablaknál és az atlaszt nézegette. Én is elég sokáig elvagyok egy-egy térképpel, az útikönyveket meg általában kiolvasom az elejétől a végéig. Most hétvégén New Yorkban voltam :)
    Hova szeretnél eljutni a legjobban?

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Azadeh Moaveni: Mézeshetek Teheránban

Indra Sinha: Valamikor ember voltam

Dr. Quanta A. Ahmed: A láthatatlan nők földjén