ABC-olvasás 2.

Kiran Desai: Ribilló a gyümölcsösben

Nagyon szeretem Indiát, szóval ha innen nézzük, gondolkodás nélkül öt csillagot adnék, de ha kicsit mégis gondolkodnék, akkor csak három és felet. Tetszett Kiran Desai stílusa, szereplői ismerősnek tűntek a már eddig olvasott indiai regényekből, de összességében hiányzott az üdítően mulatságos történet, amit a fülszöveg ígért.


Esze Dóra: Bodzagőz

Nem tudtam, miről szól a könyv, valójában az egyik kihíváshoz kerestem egy E-betűs szerzőt. Tetszett a címe, gondoltam, valami kis szirupos történet, jöhet. Hát nem az…

Mielőtt belekezdtem, elolvastam az értékeléseket, és felkészülten, papírral-tollal álltam neki az olvasásnak, ide-oda nyilazgattam a szereplők között, a közepe felé összezavarodtam, a vége előtt pár oldallal pedig feltettem magamnak a kérdést: akkor most X=Y? Majd egyszer csak kisimultak a gubancos szálak, kiderült, hogy X=Y és visszamenőleg világossá vált majdnem minden.

A stílus egyébként Bozai Ágotáéra emlékeztetett, és meglepő módon nem zavartak a véget nem érő mondatok és a rengeteg szereplő, akik valójában nincsenek is annyian, mint ahogyan elsőre gondolnánk…
 

Fejős Éva: Helló London
 
Miért éppen Hello, London? Miért nem Hello, Moszkva vagy Hello, Dunavarsány?

Szoktam néha csajos (jaj, ez a szó…) könyveket olvasni, és Fejős Éva könyvével sem az volt a bajom, hogy csajos, hanem hogy unalmas. Uncsi. Volt benne D&G cipő és Gucci táska, meg ármány és szerelem, csak az a plusz hiányzott, amitől azt mondom egy könyvre, hogy tetszik. 450 oldalon át próbáltam megbocsátani, hogy tőrbe csalt a címmel, aztán körülbelül 12 mondatot szentelt a brit fővárosnak, de nem sikerült, és a Mazerratti-Mazeratti, Diana Kroll-Diana Krall próbálkozások sem javítottak a helyzeten, sőt. A Hello, London nem kapcsolt ki, nem pörgetett fel, nem csinált semmit, csak elrabolt egy kis időt az életemből. No more Fejős Éva.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Azadeh Moaveni: Mézeshetek Teheránban

Indra Sinha: Valamikor ember voltam

Dr. Quanta A. Ahmed: A láthatatlan nők földjén