ABC-olvasások (V-Zs)

előzmény

Jo Nesbø: Vörösbegy


Az eddig olvasott részek közül ez tetszett a legkevésbé, nem elvesztettem a fonalat, hanem fel sem tudtam venni…. Szeretek a világháborúról olvasni, de ebben a regényben annyira nem tetszettek a háborús részek, ettől függetlenül imádom Harry Hole-t és Nesbø-t is.

 
Milly Johnson: Yorkshire puding Klub
 
 
Az elejét nagyon untam, de a végére egészen megkedveltem a szereplőket. Eleinte egyiküket sem bírtam, de a legrosszabbak a gyenge poénjaik voltak, sokszor vártam a sitcom sorozatokból ismert konzervnevetést. Aztán lassan beindult a történet, kibontakozott a három különböző szál, és a múltbeli események felidézésével megismerhettük a három barátnő „előéletét” és kiderült, ki miért teszi azt, amit tesz. Annak ellenére, hogy a könyv a felejthető kategóriába tartozik, egészen jól elszórakoztatott.

 
Margit Patrícia Eszter: A zsidó menyasszony
 
 
Két kedvenc kerületem van, a hetedik és a tizenharmadik, és mivel a pesti történet nagy része ezekben a kerületekben játszódott, a helyszín rendben is volt. A többi eleinte nem nagyon érdekelt, csakis a hangulat miatt olvastam, és sokáig úgy nézett ki, hogy befejezetlenül viszem vissza a könyvtárba. A szereplőket nem szerettem, és az írónő is elég mostohán bánt velük: Belga egyszer Földi volt, amúgy Földes; Saci anyjának a szemszíne 44. oldalon még kék volt, a 68. oldalon már zöld. Ráadásul nagyon idegesített a zsinagóga zsiniként való emlegetése, utálom a szavak ilyenfajta lerövídítését-becézését (lásd még: sali, ubi, pari).
Aztán jöttek az izraeli fejezetek, én meg azt vettem észre, hogy tetszik a könyv, sőt, azt éreztem, hogy egyes mondatok személy szerint nekem szólnak. Olvastam már a zsidó hagyományokról, de sok újdonsággal találkoztam, főleg a spirituális-misztikus magyarázatok között. Nem mondom, hogy Sacit megkedveltem, mindenesetre egy kicsivel szimpatikusabb lett, mint amilyen az Almássy téren volt.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Azadeh Moaveni: Mézeshetek Teheránban

Indra Sinha: Valamikor ember voltam

Dr. Quanta A. Ahmed: A láthatatlan nők földjén