Liebster Award


Tipi Topitól kaptam ezt a cuki díjat, köszönöm neki és nagyon örülök, hogy érdemesnek tartotta rá a blogomat. A játék szabályai szerint ki kell tennem, kitől kaptam ( a), kell írnom magamról 11 dolgot (lejjebb), válaszolnom kell 11 kérdésre (szintén lejjebb), majd  tovább kell küldenem 11 embernek, 11 új kérdés kíséretében. Az utolsó feladatot passzolom, mert egyrészt mostanában le vagyok maradva a blogokkal, ezért nem tudom, ki az, aki már megkapta, másrészt pedig éppen Tipi Topi küldte el olyan bloggereknek, akiknek én is szívesen küldeném :)
 

11 dolog magamról:

1. Ha nyernék a lottón, először világkörüli útra indulnék.

2. Állítólag fiatalabbnak látszom a koromnál (ez jó), ezért általában mindenhol letegeznek (ezt már viszont nagyon unom).

3. Nem szeretem a sci-fit és a fantasyt, most azonban elolvastam a Trónok harcát és teljesen odáig vagyok.

4. Nemrég örökbefogadtam egy szurikátát.

5. Egy ideje jógázom és nemrég elkezdtem futni is (bár a térdem nem nagyon szereti).

6. Kedvenc színem a fekete, kedvenc gyümölcsöm a gránátalma, kedvenc állatom a kutya (vizsla forever, illetve mindenféle kis szeretetre méltó korcs).

7.  Gyűjtöm a hűtőmágneseket.
 
8. Karácsonyra mindig kérek 1000 darabos puzzle-t, nem is tudom elképzelni a két ünnep közötti időszakot kirakózás nélkül.
 
9. Elnézést kérek a rajongóktól, de engem kínozni lehet a Bud Spencer - Terence Hill-filmekkel.
 
10. Mindig pontos vagyok, sőt, mindenhova az adott időpont előtt érkezem.
 
11. "Te magad légy a változás, amit látni szeretnél a világban." (Gandhi) - Bár nem mindig sikerül, de próbálom ehhez tartani magam.

Válaszaim Tipi Topi kérdéseire:
 
1. Kedvenc szerző, akitől dedikált példányt szeretnél?
Egy dedikált Rohinton Mistry vagy Jhumpa Lahiri kötetnek eléggé örülnék...

2. Pozitív hős, akivel szívesen összefutnál?
 Bornemissza Gergely. Imádom az Egri csillagokat és persze őt is.

3. ….és negatív, akit biztosan elkerülnél?
 Jumurdzsák :)

4. Egy szépirodalmi mű, amit még nem olvastál, de szeretnéd pótolni?
Nem szépirodalmi, viszont klasszikus: A Gyűrűk Ura.

5. ….és miért?
Mert egyszer már elkezdtem, de miután az első ötven oldalon nem történt semmi, abbahagytam, mondván, hogy amúgy sem szeretem a fantasyt. A Trónok harca után viszont át kell gondolnom ezt a fantasy-kérdést...

6. Melyik korban és kinek (író) a társaságában tudnál elképzelni egy Föld-körüli utazást?
Csakis a jelenben és bárkivel el tudnék képzelni egy Föld körüli utazást, akinek van humora, szeret mindenféle ételt megkóstolni és hajlandó felmászni magas helyekre, hogy onnan lenézzen. Ja, és jobb fotókat csinál, mint én :)

7. Ha egy napot kedvedre barangolhatnál a világ bármely könyvtárában, melyiket választanád?
Ezen még nem gondolkoztam. Nem ismerem a világ híres könyvtárait, csak az én könyvtáramat, ahova majdnem harminc éve járok (bár a felújítás-átrendezés óta nem kedvelem annyira, mint azelőtt).
 
8. Mit gondolsz, képes lennél a kedvenc műfajodban egy saját történetet írni?
 Nem, unalmas lenne.

9. Ha könyvkiadót alapíthatnál, melyik az a három szerző, akinek a könyveit mindenképpen szeretnéd a hazai olvasókkal is megismertetni?
Az általam kedvelt / olvasott írók könyveit magyar fordításban olvastam, tehát nem én ismertetném meg őket a magyar olvasókkal. Úgy is mondhatnám, hogy akinek nem jelent meg magyarul könyve, azt nem is ismerem. Viszont ha lenne egy kiadóm, mindenképpen bővíteném az utazással kapcsolatos könyvek (nem útikönyvek, sokkal inkább útleírások, útinaplók) körét, mert az sírnivalóan szegényes.

10. Szerinted miért olvasunk több külföldi irodalmat, mint hazait?
Nem tudom, pedig én is több külföldit olvasok, mint magyart. Kőrösi Zoltánon kívül nem tudok olyan kortárs magyar írót mondani, akinek különösebben kedvelném az írásait. Kőrösi viszont abszolút kedvenc.

11. Saját példány, vagy könyvtári kölcsönzés?
Mindkettő, de könyvtári gyakrabban
 
Még egyszer köszönöm a díjat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Indra Sinha: Valamikor ember voltam

Dr. Quanta A. Ahmed: A láthatatlan nők földjén

Vége az első résznek.