Jóga-hétvége

A múlt hétvégém a jóga jegyében telt, és azt kell mondjam, rég volt ilyen kellemes szombat-vasárnapom. Sőt, a sok jóság már csütörtökön elkezdődött, mert mentem jógázni az ASRAM-ba, és megvettem életem első jógamatracát, egy csodálatosan szép türkiz Gangest. Igazából a piros-narancsszínűt néztem ki magamnak, de sajnos éppen nem volt, nekem pedig AZONNAL kellett egy matrac, és biztos vagyok benne, hogy türkizen is ugyanolyan jól lehet gyakorolni, mint a narancssárgán. Természetesen rögtön fel is avattam, remélem jó sok energiát szívott magába.
 
 
Szombaton részt vettem Szénási Kata "Yin jóga és mindfulness a stressz ellen" nevű workshopján, amit 3 órásra terveztek, de végül négyórásra sikerült. Nagyon jól éreztem magam, kiveséztük a stresszt, megtudtuk, mi az a mindfulness, relaxáltunk, volt Body Scan, végül persze jógáztunk is. Most próbáltam először a yin jógát, nekem kicsit lassú, de amióta jógázom, sokkal nyitottabb vagyok mindenre, ezért szívesen megismerkedtem vele. A varázsszó azonban a stressz volt, és meglepődtem, hogy a 10 résztvevőből kb. hétnek szintén. Kata egyébként egy mosolygós, elképesztően közvetlen ember, úgyhogy a jövőben is szeretnék részt venni a workshopjain.
 
Aztán jött a hétvége csúcspontja, a Jógafesztivál az Akváriumban. Nem jógázni mentem, csak nézelődni, mert sajnos egyidőben zajlottak a jógaórák és a bemutatók, és most inkább az utóbbiakat választottam. Három dolog érdekelt nagyon, Diószegi Ádám Perfect Circle-je, a Budokon, és a legeslegjobban Ricardo Martinez ashtanga-bemutatója. Ebből amúgy mindkettőt megnéztem, a számomra kevésbé érdekes bemutatók között pedig a különböző standok között nézelődtem, a Krisnásokkal beszélgettem és vettem is pár dolgot.

 
Először is az Optimizmus tréning című könyvet, mert szeretnék változtatni a félig üres-hozzáállásomon, remélem ebben a könyvben nemcsak közhelyeket és kivitelezhetetlen tanácsokat fogok olvasni, mint eddig sok helyen. Vettem egy kókuszos natúr szappant a Brilla standjánál, ahol egy Ryan Goslingra hasonlító fiú (hm..), majd egy kedves hölgy segített kiválasztani, melyik szappan lenne a legjobb az én borzalmas arcbőrömnek. Eddig a Mannaszappan volt a favorit, de megmondom őszintén, ez a Brilla most valahogyan jobban tetszik. Itt kaptam egy geránium illatú fürdőgolyót (illetve négy illat közül választhattam), nem tudom, pontosan miért, de örültem neki. Elég jó az oldaluk is, sajnos egyelőre csak webshopjuk működik, úgyhogy szagolgatni nem lehet, de a kókuszos szappan, a fürdőgolyó és a hársfa testápoló illata engem meggyőzött. (Utóbbit sajnos nem vettem meg...). Két jógabemutató között megéheztem, kaja tekintetében nem volt sok választási lehetőség, úgyhogy a Rizsa (makro és vegán) kínálatából választottam egy diós-lekváros rácsos linzert, és tök büszke voltam magamra, hogy semmilyen, de semmilyen állati eredetű fehérjét nem eszek (az más kérdés, hogy aztán itthon sonkás szendvicset vacsoráztam). Végül vettem ajándékba Gergőnek egy tönkölypárnát, amibe 4 gyógynövényt (levendula, citromfű, kamilla, borsmenta) töltött a Szénafüvek, és aminek olyan illata van, mint a legforróbb szombat délutánnak a mezőn.

Most egy pillanatra elszégyelltem magam, mert többet írtam arról, hogy miket vettem, mint a jógáról, úgyhogy vissza is kanyarodok a fesztiválhoz. Dél előtt egy kicsivel értem ki, éppen Diószegi Ádám Perfect Circle bemutatója közepén, sajnos nagy részéről lemaradtam, mert először mindenképpen valami árnyékos helyet szerettem volna keresni, ahonnan látom is a színpadnak kinevezett emelvényen a jógázókat. Hamarosan Ricardo Martinez kezdett készülődni, leterítette a fekete matracát (gyanítom, hogy egy Black Mat Prot), eligazgatta rajta a törülközőjét, és elkezdődött egy olyan húszperces bemutató, amire egyszerűen nem találok szavakat. Remélem, hogy hamarosan lesznek majd videók, mert szerintem mindenkinek látnia kell, hogy mire képes ez az ember.
 
A Budokon annyira mégsem volt érdekes számomra, mint ahogyan először gondoltam, különleges ez a harcművészettel kombinált jóga, Porffy Csaba és Sági Zsuzsi egészen elképesztő dolgokat művelt, de nem kötött le. Az akro jógát viszont tátott szájjal bámultam, és kicsit izgultam is, hogy nehogy valami baj történjen, de Tas Gergely és F. Tóth Gabriella olyan magabiztosan végezte a látványos gyakorlatokat, hogy végül teljesen megnyugodtam. Az akro után végre végignéztem a Perfect Circle-t, ami jóga, tánc, harcművészet, meditáció és mozgásterápia látványos keveréke. Most tűnik fel, hogy szuperlatívuszokban beszélek az összes résztvevőről, de tényleg mindenki olyan dolgokat csinált, amit nem lehet elintézni egy "ügyes" jelzővel. A bikram után következett Ricardo második bemutatója (dub, dubstep szólt alatta, ez nagyon tetszett), amit hatalmasra nyílt szemekkel néztem végig (lehet, hogy nem is pislogtam közben), és elhatároztam, hogy még egy kis hatha-gyakorlás után kipróbálom az ashtangát is.
 
Jó volt ez a fesztivál, eddig nem követtem figyelemmel az ilyen rendezvényeket, de ezentúl igyekszem majd minél többre eljutni, közöttük pedig gyakorolni, gyakorolni, gyakorolni...
 
"Do your practice and all is coming."
                      (Sri K. Pattabhi Jois)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Azadeh Moaveni: Mézeshetek Teheránban

Indra Sinha: Valamikor ember voltam

Dr. Quanta A. Ahmed: A láthatatlan nők földjén