2015/07.

Hélène Grémillon A bizalmas című regénye elég beteg volt, de mivel Franciaországban játszódott (jó pont), a II. világháború alatt (jó pont) és volt benne rejtély (jó pont), azt kell mondanom, hogy tetszett. A főszereplő Camille, anyja halála után minden kedden névtelen levelet kap, mely feladója egy Louis nevű fiúról és egy Annie nevű lányról mesél neki. Mivel Camille nem ismer ilyen nevű személyeket, azt gondolja, egy kézirat érkezik hozzá részletekben egy félénk írójelölttől. A II. világháború alatt játszódó történet azonban egyre bizarrabbá válik, úgyhogy a nő nyomozásba kezd. A hozzá érkező levelekből kibontakozó sztori kicsit matrjoska-szerűen épül fel, mert nemcsak Louis eleveníti fel emlékeit, hanem Annie is megszólal, sőt egy harmadik szereplő, Madame M. naplója is előkerül.


Az előző posztban említettem egy kihívást, amelyre a Coelho-könyvet olvastam, Natascha Kampusch fogságának története szintén ez ügyben került a kezembe. A kihívás lényege, hogy 75 különböző nemzetiségű szerzőtől kell olvasni, és momentán más osztrák író nem jutott eszembe (tudom, N. K. nem író, de ez most mindegy). Hétfőn szabadságon voltam, úgyhogy elég hamar végeztem a 3096 nappal, és elégedetten pipálhattam ki egy újabb sort a listámon. A könyv amúgy nem tetszett, persze borzasztó, ami az elrabolt és évekig fogva tartott lánnyal történt, és biztosan hülyén és érzékletlenül hangzik, ha azt mondom, unalmas volt, de az volt.



 A mészároslegényről csak annyit írnék, hogy két legyet ütöttem vele egy csapásra, mert az 1001-es listán is szerepel, és egy másik kihívásra is jó volt (Patrick McCabe ír, hurrá-hurrá), egyébként meg az a fajta könyv, amit akár a mondat közepén is simán abbahagyok, annyira nem az én stílusom. Valójában pedig zseniális, ahogy a szerző Francie sötét és groteszk világát ábrázolja, a nyelvi megoldások is tetszettek, de inkább csak becsületből olvastam végig, mint valódi érdeklődésből.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Azadeh Moaveni: Mézeshetek Teheránban

Indra Sinha: Valamikor ember voltam

Dr. Quanta A. Ahmed: A láthatatlan nők földjén