2015/08.

A hét mérlege: 2 elolvasott és egy félbehagyott könyv, valamint kezdődő Pinterest-függőség.

Csütörtökön elég komoly csomaggal tértem haza a könyvtárból, horvát, chilei, dél-afrikai és argentin íróktól kölcsönöztem könyvet, két utóbbit már el is olvastam.
 
Samanta Schweblin (ő az argentin szerző) A madárevő című novellagyűjteményét két részletben már csütörtökön befejeztem. Nem vagyok annyira odáig az ilyen groteszk, abszurd írásokért, de ezek közül elég sok tetszett. Vártam mondjuk a történetek végén a lezárást, de aztán rájöttem, hogy ez a befejezetlenség még morbidabbá tette az elbeszéléseket. A fülszövegben említett David Lynch hatását főleg az utolsó történet (A pusztán) olvasása közben éreztem, a Mulholland Drive jutott eszembe, és az a félelem, ami a Winkie's-ben játszódó jelenetet hatja át. Szóval végül is örülök, hogy belefutottam ebbe a könyvbe (hála a már unalomig ismételgetett kihívásnak), ráadásul nem is tartott sokáig, az ovis betűméretnek köszönhetően.


Lauren Beukes regényéről katacita blogján olvastam először, fel is írtam a várólistámra, majd később  levettem, végül (amikor megtudtam, hogy az írónő dél-afrikai), újra visszaraktam. Nem ismerem az írónő előző regényeit, egyről tudtam, hogy az Ad Astra adta ki, ezért kicsit tartottam tőle, hogy a thriller mellé valami hangsúlyosabb sci-fi szál fog társulni. Szerencsére az időutazással meg tudtam birkózni, a thrillert meg egyébként is szeretem, úgyhogy azt is mondhatom, hogy a Tündöklő lányok telitalálat volt. Az a fajta könyv, amelyik után tanácstalanul állok a könyvespolc előtt azon gondolkodva, hogy mi legyen a következő olvasmány, amelyben Kirby és lehetőleg Dan is szerepel, mert úgy megkedveltem őket. Nagyon tetszett Beukes stílusa, a könyv hangulata, az egyetlen, amire nem jöttem rá, hogy milyen kapcsolat volt a lányok között (azon kívül, hogy Harper megölte őket).


Naipaul regényét 100 oldal után abbahagytam, mert annyira lassan bontakozott ki a történet, hogy nem volt hozzá türelmem...


Ma már tuti nem fogok több könyvet befejezni, mert sajnos elkezdtem nézelődni Pinteresten, és valamiért teljesen rákattantam, pedig eddig teljesen hidegen hagyott, most viszont rendkívül szórakoztat, hogy különböző listákat, például travel wishlisteket gyártok.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Azadeh Moaveni: Mézeshetek Teheránban

Indra Sinha: Valamikor ember voltam

Dr. Quanta A. Ahmed: A láthatatlan nők földjén